Despre piţigoi şi credinţă

Cred puţin. Mă tem să cred prea mult. De cele mai multe ori. Uneori mă rog să cred mai mult. Ieri Dumnezeu m-a făcut să plâng. E dimineaţă şi e frig. Aleile din parc sunt acoperite cu o zăpadă aspră. O femeie bătrână alunecă printre copaci. Cheamă ceva din cer. În gând, eu cer credinţă. Ea cere păsări. Întinde mâna. Păsările vin. Eu sunt ocupat. Cer credinţă. Femeia mă opreşte, nu mă lasă să trec pe lângă ea fără să-mi spună. Îmi ia mâna, aşează grijulie în ea opt mieji de nucă. Întinde iar cealaltă mână. Strigă. Spune că vor veni păsări. „Sunt un pansament  pentru suflet. Da, Dumnezeu leagă răni, dar El a creat şi piţigoii”. Îmi spune că şi eu pot aduce păsări. Trebuie să spun ceva şi să fac apoi un pas în faţă. Doar să întind mâna. Minunile se întâmplă doar când crezi. Eu mă rugam pentru credinţă. Femeia asta mă lasă cu mâna plină de mieji. Nu mă mai pot ruga. Păsările nu vor veni oricum, doar nu am credinţă. Lângă un copac stufos e o gaşcă de piţigoi. Păsările astea burtoase se amuză copios. Se împing una pe alta şi râd. În mână eu am mieji, în minte, o femeie în vârstă care cheamă piţigoii. Întind mâna. Eu nu cred. Piţigoilor nu le pasă. Ei vin. Mă sperii puţin şi zâmbetul mi se tot lăţeşte. Ochii îmi sunt ceva mai umezi. Nu mai mişc. Rămân cu mâna întinsă ca o statuie glorioasă. Piţigoii vin iar. Doi, trei, patru. Se opresc, se agaţă de vârful degetului cu nişte gheruţe mici şi moi şi fură câte un miez. Se întorc apoi mândri în gaşca lor. Piţigoii îmi dau credinţă. Întinde doar mâna! Piţigoii vor veni. Crede numai!

Lasă un răspuns

