Domnitorul

Credem că Isus a înviat. Cei mai mulţi dintre noi. De aici începe creştinismul. Credem în învierea Lui şi toate celelalte lucruri au valoare. Fără înviere nimic din învăţătura lui Isus nu pare a avea sens. Petru aşa începe propovăduirea. El a murit ucis de răutatea noastră, de noi, de fiecare în parte şi a înviat.

„Bărbaţi israeliţi, ascultaţi cuvintele acestea! Pe Isus din Nazaret, Om adeverit de Dumnezeu înaintea voastră prin minunile, semnele şi lucrările pline de putere pe care le-a făcut Dumnezeu prin El în mijlocul vostru, după cum bine ştiţi; pe Omul acesta, dat în mâinile voastre, după sfatul hotărât şi după ştiinţa mai dinainte a lui Dumnezeu, voi L-aţi răstignit şi L-aţi omorât prin mâna celor fărădelege. Dar Dumnezeu L-a înviat, dezlegându-I legăturile morţii, pentru că nu era cu putinţă să fie ţinut de ea” Fapte 2,22-24

Ce e Isus pentru noi? Un învăţător priceput? Ceva mai mult de atât? Ce semnifică El pentru tine?

Dacă Îl acceptăm ca fiind Cel care ne-a salvat viaţa, ar trebui să ne gândim serios să Îl acceptăm şi ca fiind Domn. Dacă spunem că ne dorim să trăim singuri şi că totuşi că avem nevoie de sângele Lui ne minţim. Dacă nu-L luăm ca Domn nu-L luăm ca Mântuitor, Salvator. De ce nu e Isus Domnul nostru personal, Regele nostru? În primul rând tindem să înţelegm greşit această funcţie, acest termen de Domn. Apoi suntem prinşi într-o formă de egoism fiind axaţi exagerat doar pe dorinţele noastre.

E ceva dincolo de noi, iar să-L accepţi pe El ca Domn e, în cele din urmă o experienţă extraordinară. Cu ce asociem termenul de „Domn”? Cu cineva care te pune jos, te subjugă, te calcă în picioare. Asta fac domnitorii pământeşti şi de aici am ajuns la această percepţie. Dar citiţi Biblia! Cum e Isus? E însetat să te subjuge? Biblia Îl descrie ca fiind plin de iubire, de milă, dedicat să te ajute să fii mai bun.

 „Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă. Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând şi smerit cu inima; şi veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre. Căci jugul Meu este bun, şi sarcina Mea este uşoară”, Matei 11,28-30

 „Eu sunt Păstorul cel bun. Păstorul cel bun Îşi dă viaţa pentru oi, dar cel plătit, care nu este păstor şi ale cărui oi nu sunt ale lui, când vede lupul venind, lasă oile şi fuge; şi lupul le răpeşte şi le împrăştie. Cel plătit fuge, pentru că este plătit şi nu-i pasă de oi. Eu sunt Păstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele, şi ele Mă cunosc pe Mine, aşa cum Mă cunoaşte pe Mine Tatăl şi cum cunosc Eu pe Tatăl; şi Eu Îmi dau viaţa pentru oile Mele” Ioan 10,11-15

Pe Acesta Îl luăm ca Domn. Pe Cel care Îşi dă viaţa pentru noi. Dacă Îl cunoaştem pe Isus aşa cum e El ne vine uşor să-l luăm ca Domn. El vrea să fie Domnul, Regele vieţii Tale, să meargă în casa ta, în dormitorul tău în toată viaţa ta şi să te ajute, să te conducă spre Rai. Vrea enorm asta. Aruncaţi un ochi peste viaţa Lui.

„Sau care împărat, când merge să se bată în război cu un alt împărat, nu stă mai întâi să se sfătuiască dacă va putea merge cu zece mii de oameni înaintea celui ce vine împotriva lui cu douăzeci de mii? Altfel, pe când celălalt împărat este încă departe, îi trimite o solie să ceară pace. Tot aşa, oricine dintre voi, care nu se leapădă de tot ce are, nu poate fi ucenicul Meu” Luca 14,31-33

Şi noi suntem împăraţi, dar suntem slabi. El e Cel puternic. De multe ori asta facem. Luptăm împotriva Lui. Şi credem că putem învinge. În cele din urmă, de fiecare dată când nu dăm ascultare Cuvântului Său, când nu-i dăm Lui cinste, când nu ne schimbăm faţă de greşelile noastre pocăindu-ne nu facem decât să ducem lupte împotriva Lui. Când împăratul cu care lupţi e mai puternic înţeleptul trimite o solie de pace. Dumnezeu ne imploră să-L lăsăm să ne conducă. Ne spune de nenumărate ori cât de mult vrea să credem că El ştie exact de ce avem nevoie şi că El e Cel care ne poate da toate lucrurile care ne sunt de folos. Suntem invitaţi să-i lăsăm totul Lui. Să-i dăm până şi gândurile, opiniile puternice. El vrea totul de la noi. Creştinii sunt cei care renunţă la tot pentru Isus.

În cedare Isus a fost cel mai puternic exemplu. El a lăsat totul în mâna lui Dumnezeu. Amintiţi-vă de Grădina Ghetsimani! Acolo a renunţat la tot dându-ne un exemplu despre cum să-L urmăm.

Nimeni nu e încântat să renunţe la lucruri, dar cine ştie mai bine de ce ai nevoie decât El? Cine crezi că e Cel care chiar nu te-ar înşela niciodată? Cine crezi că te cunoaşte cu adevărat? Cine ar fi gata oricând să moară pentru binele tău, pentru tine? Oare nu Isus?

Poate o uşoară paralelă ajută în acest punct. Imaginaţi-vă pe Isus într-un magazin. Vreau să-L iau pe Ion, pe Ana, pe George, pe Maria. Pe fiecare dintre voi. Merge la vânzător. Acesta îi spune că fiecare dintre voi, fiecare dintgre noi suntem prea scumpi, că pentru a ne avea, pentru a ieşi cu noi din acel magazin, trebuie să dea absolut to ce are. Isus răspunde sigur pe El: Dau, îi iubesc atât de mult, vreau să fie ai mei. Vânzătorul plusează. Nu e suficient. Poate doar viaţa Ta ar putea să-l cumpere pe fiecare din aceştia. Isus răspunde la fel de sigur: Da, îi iubesc atât de mult încât sunt gata să mor pentru ei.

„Căci ştiţi că nu cu lucruri pieritoare, cu argint sau cu aur, aţi fost răscumpăraţi din felul deşert de vieţuire pe care-l moşteniserăţi de la părinţii voştri, ci cu sângele scump al lui Hristos, Mielul fără cusur şi fără prihană”, 1 Petru 1,18-19

Fiecare dintre noi am fost atât de scumpi pentru El, am avut o valoare atât de mare, a plătit atât de mult! Să nu uităm preţul care a fost plătit pentru noi! Suntem ai Lui prin moartea Lui.

Şi trebuie să ne întrebăm din când în când în ce măsură e Isus Domnul nostru. În jurul nostru e un mare vuiet. Mesajele ne inundă. Nimic, însă, în afară de Biblie nu ne spune ceva despre Isus ca Domn. Doar aici îl găsim aşa. Deschizi radioul mesaje, televiziunea transmite mesaje, politicienii au mesaje, scriitorii au mesaje, fotbaliştii au mesaje. Peste tot ţi se repetă un lucru până ce acest mesaj pare aproape hipnotic. Ascultă de inima ta, fă ceea ce simţi! Acestea sunt două din mesajele de bază actuale. Şi nimic de ele parcă nimic nu mai are loc. Ce spun vecinii când le spui că eşti creştin, că lupţi pentru valorile creştine? Uneori râd. E greu să ai altă opinie decât cea care ne înconjoară. Peste tot în jur mesaje. Te pot fura. Să nu ne fie ruşine cu El, să-L punem Domn în inimi.

„Doamne, Stânca mea şi Izbăvitorul meu!” Psalm 19,14

Lasă un răspuns

