Zece pastile pentru producerea îndrăgostitului

Cele mai multe dintre sentimentele pe care le avem sunt practic reacţii la lucrurile pe care le primim. Toată viaţa noastră snetimentală este într-o strânsă corelaţie cu lucrurile pe care le trăim. Sentimentele pentru Dumnezeu, de obicei, se încadrează şi ele aceluiaşi tipar. Îl iubesc pentru că face asta. Nu-L mai iubesc pentru că nu a făcut asta. În felul acesta dragostea noastră e dependentă de ceva, e o dragoste condiţionată de evenimentele din viaţa noastră, ceea ce nu e bine.

Mulţi ştiu asta. Dragostea e, mai mult decât un val, o decizie, un angajament. În viaţă facem de multe ori asta. Decidem să iubim orice s-ar întâmpla. Ca în căsătorie. Aşa e şi la botez. Am decisă să-L iubim orice ar veni peste noi.

Legat de sentimentele noastre, o mare parte dintre acestea, mai ales cele legate de Dumnezeu care au legătură cu unele lucruri din copilăria noastră. De foarte multe ori sunt determinate de relaţia avută cu tata. Un tată aspru te face să ai o uşoară percepţie similară şi când te raportezi la Dumnezeu. În acest caz Îl vezi ca fiind foarte dur. La fel, un tată iertător ne face să-L vedem pe Dumnezeu ca fiind foarte permisiv.

 „Cel ce nu primise decât un talant a venit şi el şi a zis: „Doamne, am ştiut că eşti om aspru, care seceri de unde n-ai semănat şi strângi de unde n-ai vânturat” Matei 25,24

 „Dar el, drept răspuns, a zis tatălui său: „Iată, eu îţi slujesc ca un rob de atâţia ani, şi niciodată nu ţi-am călcat porunca; şi mie niciodată nu mi-ai dat măcar un ied să mă înveselesc cu prietenii mei” Luca 15,29

 Această imagine în legătură cu Dumnezeu e puternică în inima multor oameni. Ei cred că El e dur, că vrea totul de la noi sau că ne foloseşte ca şi sclavi. Dar ştim că această percepţie este greşită, că Dumnezeu nu e aşa. Credem c[ e mai mult decât ne spune sentimentele noastre.

De ce? Pentru că am mers şi L-am căutat în toată Bilbia nu doar în aceste pasaje. Trebuie să ne întoarcem cât mai des la Biblie şi să vedem cine este Dumnezeu pentru a ne îndrăgosti iar de El. Nu vom şti niciodată tot ce se poate şti despre El, dar vom găsi mereu suficiente lucruri care să ne facă să ne îndrăgostim de El.

 Iată câteva lucruri despre El:

  1. Isaia 46,10: „Eu am vestit de la început ce are să se întâmple şi cu mult înainte ce nu este încă împlinit. Eu zic: „Hotărârile Mele vor rămâne în picioare şi Îmi voi aduce la îndeplinire toată voia Mea”
  2. Isaia 40,14: „Cu cine S-a sfătuit El, ca să ia învăţătură? Cine L-a învăţat cărarea dreptăţii? Cine L-a învăţat înţelepciunea şi I-a făcut cunoscut calea priceperii?”
  3. Psalm 146, 4-5: „Suflarea lor trece, se întorc în pământ, şi în aceeaşi zi le pier şi planurile lor. Ferice de cine are ca ajutor pe Dumnezeul lui Iacov, ferice de cine-şi pune nădejdea în Domnul Dumnezeul său!”
  4. Ioan 1,14: „Şi Cuvântul S-a făcut trup şi a locuit printre noi, plin de har şi de adevăr. Şi noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava Singurului născut din Tatăl”
  5. Iacov 1,13: „Nimeni, când este ispitit, să nu zică: „Sunt ispitit de Dumnezeu.” Căci Dumnezeu nu poate fi ispitit ca să facă rău, şi El însuşi nu ispiteşte pe nimeni”
  6. 1 Samuel 15,29: „Cel ce este tăria lui Israel nu minte şi nu Se căieşte, căci nu este un om ca să-I pară rău.”
  7. Psalm 33,11: „Dar sfaturile Domnului dăinuie pe vecie, şi planurile inimii Lui, din neam în neam”
  8. Maleahi 3,6: „Căci Eu sunt Domnul, Eu nu Mă schimb; de aceea, voi, copii ai lui Iacov, n-aţi fost nimiciţi”
  9. Evrei 6,16-18: „Oamenii, ce-i drept, obişnuiesc să jure pe cineva mai mare; jurământul este o chezăşie care pune capăt oricărei neînţelegeri dintre ei. De aceea şi Dumnezeu, fiindcă voia să dovedească cu mai multă tărie moştenitorilor făgăduinţei nestrămutarea hotărârii Lui, a venit cu un jurământ; pentru că, prin două lucruri care nu se pot schimba şi în care este cu neputinţă ca Dumnezeu să mintă, să găsim o puternică îmbărbătare noi”

     10.  Iacov 1,17: „orice ni se dă bun şi orice dar desăvârşit este de sus, coborându-se de la Tatăl luminilor, în care nu este nici schimbare, nici umbră de mutare”

Lasă un răspuns

