Visul extrem al lui Dumnezeu-partea II

În visul lui Dumnezeu pentru fiecare dintre noi îşi doreşte în acelaşi timp ca noi să trăim în felul în care a trăit ca Isus.

„Dacă Mă iubiţi, veţi păzi poruncile Mele… Cine are poruncile Mele şi le păzeşte acela Mă iubeşte; şi cine Mă iubeşte va fi iubit de Tatăl Meu. Eu îl voi iubi şi Mă voi arăta lui… Drept răspuns, Isus i-a zis: „Dacă Mă iubeşte cineva, va păzi Cuvântul Meu, şi Tatăl Meu îl va iubi. Noi vom veni la el şi vom locui împreună cu el. Cine nu Mă iubeşte nu păzeşte cuvintele Mele. Şi Cuvântul pe care-l auziţi nu este al Meu, ci al Tatălui, care M-a trimis” Ioan 14,15, 21, 23-24

Dumnezeu e direct. Ştii clar ce aşteaptă de la tine. Aici spune: dacă Mă iubeşti Mă vei asculta. Iată! E un standard foarte înalt să asculţi de Dumnezeu. Ca om practic nu poţi face asta. Poţi face însă acest lucru în relaţie cu El, doar aşa.

„Şi prin aceasta ştim că Îl cunoaştem, dacă păzim poruncile Lui. Cine zice: „Îl cunosc”, şi nu păzeşte poruncile Lui, este un mincinos, şi adevărul nu este în el. Dar cine păzeşte Cuvântul Lui, în el dragostea lui Dumnezeu a ajuns desăvârşită; prin aceasta ştim că suntem în El. Cine zice că rămâne în El trebuie să trăiască şi el cum a trăit Isus.” 1 Ioan 2,3-6

Dacă ascultăm poruncile Lui putem spune că-L cunoaştem. Nu oamenii sunt cei care aşteaptă de la noi să fim mai buni, să facem ce vrea Dumnezeu. El Însuşi aşteaptă asta. Şi nu e vorba doar de a trăi o viaţă condusă după principii mai solide, de o viaţă mai arătoasă. Dumnezeu spune: ascultă-Mă şi trăieşte ca Isus!

Fiecare poate vedea cât de înaltă este această aşteptare. E un standard pus undeva sus şi din când în când fiecare îl mai coborâm câte puţin. Ar trebui să încetăm să facem asta. Pentru că e vorba de aşteptarea lui Dumnezeu. Sunt momente în care citeşti Biblia şi-ţi spui din toată inima că asta vei face, că la asta eşti chemat. De multe ori ne oprim pe drum.

Multe dintre lucrurile pe care ni le cere Dumnezeu le-am respectat poate şi înainte de a-L cunoaşte pe Dumnezeu, înainte de a fi creştini. Nu am ucis, cu toate sau poate nu am furat, cu toate că nu ne-am gândit deloc la Dumnezeu când am luat aceste decizii. Faptul că am evitat să facem anumite lucruri uneori nici nu avea la bază o motivaţie clară. După ce luăm o decizie clară de a urma învăţătura lui Isus, de a pune în viaţa noastră Cuvântul lui Dumnezeu, după ce devenim cu adevărat creştini poruncile acestea sunt ceva mai mult decât erau înainte. Ascultăm de ele pentru că-L iubim pe El atât de mult! Ascultarea de Dumnezeu devine mai degrabă un limbaj de dragoste.

„Urmaţi, dar, pilda lui Dumnezeu ca nişte copii preaiubiţi. Trăiţi în dragoste, după cum şi Hristos ne-a iubit şi S-a dat pe Sine pentru noi „ca un prinos şi ca o jertfă de bun miros – lui Dumnezeu. Curvia sau orice alt fel de necurăţie, sau lăcomia de avere nici să nu fie pomenite între voi, aşa cum se cuvine unor sfinţi. Să nu se audă nici cuvinte porcoase, nici vorbe nechibzuite, nici glume proaste care nu sunt cuviincioase; ci mai degrabă cuvinte de mulţumire. Căci ştiţi bine că niciun curvar, niciun stricat, niciun lacom de avere, care este un închinător la idoli, n-are parte de moştenire în Împărăţia lui Hristos şi a lui Dumnezeu” Efeseni 5,1-5

Aici spune să-L imităm pe Dumnezeu ca nişte copii atât de iubiţi! Nu ca fiul cel mare din pilda fiului risipitor. Să iubim, să fim plini de dragoste aşa cum e El. În versetul următor spune că „Nimeni să nu vă înşele cu vorbe deşarte”. Nu ascultaţi de cei care vă spun că toate sunt bune chiar şi dacă nu asculţi din când în când de poruncile lui Dumnezeu, de o poruncă a Lui! Nu asculta de cei care spun că se potriveşte unei vieţi de creştin şi un trai cu mai puţină fermitate în a respecta ce spune El. Poate se potriveşte tuturor standardelor umane, dar nu şi celor ale lui Dumnezeu. Câţi nu spun că e în regulă să mai cobori din când în când standardele? Dar ce crede Dumnezeu despre asta?

„Să nu vă întovărăşiţi, dar, deloc cu ei. Odinioară eraţi întuneric; dar acum sunteţi lumină în Domnul. Umblaţi deci ca nişte copii ai luminii. Căci roada luminii stă în orice bunătate, în neprihănire şi în adevăr. Cercetaţi ce este plăcut înaintea Domnului şi nu luaţi deloc parte la lucrările neroditoare ale întunericului, ba încă mai degrabă osândiţi-le. Căci e ruşine numai să spunem ce fac ei în ascuns” Efeseni 5, 7-12

Oriunde ai fi, orice ai face să trăieşti ca un creştin! Ce e oare cel mai provocator din tot ce ne spune Isus să facem? Poate doar un cuvânt. Cuvântul ZILNIC. Pare că nu mai e spaţiu şi pentru tine, pentru odihnă. E spaţiu imens pentru a da, pentru a iubi, pentru a servi.

Mulţi îşi spun atât de uşor creştini. Câţi trăim însă ca nişte creştini? Mulţi fac asta un timp, apoi se întorc la vechiul stil de viaţă. Alţii sunt creştini, dar le lipseşte relaţia cu Dumnezeu. Sunt motivaţi dîn relaţia cu El de cuvântul „trebuie”.

„Pe când erau pe drum, un om I-a zis: „Doamne, Te voi urma oriunde vei merge.” Isus i-a răspuns: „Vulpile au vizuini, şi păsările cerului au cuiburi; dar Fiul omului n-are unde-Şi odihni capul.” Altuia i-a zis: „Vino după Mine!” „Doamne”, I-a răspuns el, „lasă-mă să mă duc întâi să îngrop pe tatăl meu.” Dar Isus i-a zis: „Lasă morţii să-şi îngroape morţii, şi tu du-te de vesteşte Împărăţia lui Dumnezeu.” Un altul a zis: „Doamne, Te voi urma, dar lasă-mă întâi să mă duc să-mi iau rămas bun de la ai mei.” Isus i-a răspuns: „Oricine pune mâna pe plug, şi se uită înapoi nu este destoinic pentru Împărăţia lui Dumnezeu.”” Luca 9,57-62

Care e mesajul aici? Să-ţi urăşti tatăl? Nicidecum. Ci doar să-L punem pe El pe primul loc. Fapte din viaţa noastră par că sunt teste pentru ca noi să vedem unde ne e inima. Dumnezeu mereu ne întreabă: „Mă iubeşti?” Ne pune situaţii în viaţă pentru a vedea clar unde suntem în sufletul nostru în relaţie cu El. Avem nevoie să ştim sincer unde suntem în această relaţie, să nu ne minţin. Lui Avram Dumnezeu i-a cerut ceva extrem. De ce? Pentru că era El un Dumnezeu foarte crud? A testat inima unui om pe care Îl iubeşte enorm. E uşor să spui că-L iubeşti pe Dumnezeu, că iubeşti pe oricine, dar vin situaţii în viaţa ta în care va trebui să testezi cuvintele, gândurile acestea. Atunci când eşti întrebat: chiar mă iubeşti?

Rata divorţului la nivel mondial este una foarte mare. Dacă ai întreba bărbaţii despărţiţi ce s-a întâmplat de căsniciile lor au explodat probabil mulţi vor afirma că să te îndrăgosteşti e atât de uşor, dar să păstrezi dragostea e ceva mult mai greu. În timp, inima ni se împarte. Acesta este de fapt motivul de bază în multe divorţuri.

Cu Dumnezeu e la fel. Îl vezi cât de important e, cât de mare e, cine e El cu adevărat. Eşti uimit de tot ce e El şi de ce preţ pune El pe tine, de ce valoare ai în ochii Lui. Te-ai îndrăgostit probabil de Dumnezeu, dar trebuie să luptăm să păstrăm această dragoste, trebuie să ne dedicăm în această relaţie. Ardeţi toate podurile din spatele vostru! Îl iubesc pe Dumnezeu şi dacă o să fie ceva greu nu o să fug ci o să mă întorc şi o să lupt! Voi face orice să păstrez această relaţie! Nu e deloc o variantă să spui, de acum gata, nu-L mai iubesc. El nu e aşa. El nu face asta. El ne iubeşte şi e mereu cu noi. Nu El e Cel care abandonează în această relaţie, care încetează să ne mai iubească. Noi suntem cei care plecăm de la El. Avem nevoie de dedicare. Dragostea e un angajament. Dragostea şi angajamentul în dragsote sunt lucrurile care aduc în cele din urmă fericire în vieţile noastre.

Avem nevoie de această viaţă extremă, de angajamente extreme. Care fiu crezi că eşti tu? Spune-ţi când te trezeşti dimineaţa: voi sta cu El toată ziua pentru că El face la fel cu tine! Te iubeşte din străfundul inimii Lui şi nimic nu poate descrie asta. Acesta e visul lui Dumnezeu! Să fii creştin adevărat! Şi e un vis a cărui realizare depinde de tine.

Lasă un răspuns

