Probleme cu vederea

„Şi mă rog ca Dumnezeul Domnului nostru Isus Hristos, Tatăl slavei, să vă dea un duh de înţelepciune şi de descoperire, în cunoaşterea Lui, şi să vă lumineze ochii inimii ca să pricepeţi care este nădejdea chemării Lui, care este bogăţia slavei moştenirii Lui în sfinţi  şi care este faţă de noi, credincioşii, nemărginita mărime a puterii Sale, după lucrarea puterii tăriei Lui, pe care a desfăşurat-o în Hristos, prin faptul că L-a înviat din morţi şi L-a pus să şadă la dreapta Sa, în locurile cereşti, mai presus de orice domnie, de orice stăpânire, de orice putere, de orice dregătorie şi de orice nume care se poate numi, nu numai în veacul acesta, ci şi în cel viitor. El I-a pus totul sub picioare şi L-a dat căpetenie peste toate lucrurile, Bisericii, care este trupul Lui, plinătatea Celui ce îndeplineşte totul în toţi” Efeseni 1,17-23

Spiritual ajungem în puncte în care începem să avem probleme cu vederea. Ştim că ar trebui să facem ceva în legătură cu asta, dar ne comportăm la fel cum facem uneori şi atunci când avem probleme cu vederea fizică. Ne spunem „Ei, o să citesc cât pot aşa cu ochii aştia slabi, iar restul, textele prea mici pe care nu le pot vedea acum, nici nu mă mai interesează de ele!” Spiritual facem exact la fel. Ne spunem „Ştiu că Dumnezeu e dragoste. Asta e ceva ce pot citi clar şi cu privirea aşa înceţoşată. Scrie mare. Să mă schimă, să mă căiesc de păcatele mele, să-i iert pe cei din viaţa mea…Astea sunt lucruri scrise cu litere prea mici. Nu le văd clar, dar cui îi mai pasă de ele? Voi sări peste bucata asta de text!” O vedere spirituală bună ni L-ar arăta pe Dumnezeu aşa cum e El, în întregime, nu doar porţiuni care ne convin. Dacă am vedea puterea lui Dumnezeu de care vorbeşte şi Pavel asta ar face ca viaţa noastră de creştini să fie complet altfel. Ce poate face Dumnezeu? Cum e El? Astea sunt întrebări pentru care dacă avem răspunsuri clare am ajunge să avem reacţii de genul „Ups, acum văd şi eu despre ce e vorba!”

Iată o poveste care ar putea ilustra mai bine acest lucru! O fetiţă se născuse după diverse complicaţii, iar după un an privirea a început să-i slăbească constant şi puternic. În scurt timp ajunsese în situaţia de a nu mai putea identifica nimic din jurul ei. Orbise. Cât timp o crescuse mama a insistat ca fetiţa să ştie cât mai multe despre lucrurile care o înconjoară şi zi de zi îi povestea cu lux de amănunte despre toate minunile din jurul ei. O ducea des într-un parc şi-i povestea despre fiecare firicel de iarbă de acolo. „Draga mea, în jurul nostru totul e verde. Un verde intens. Aici iarba e de-un verde pal. Păsările astea pe care le auzi ciripind sunt unele puternic colorate pe piept, sunt atât de frumoase. În jur sunt multe flori, fetiţa mea, flori de toate culorile. Lângă noi e o floare mov. În mijloc e un lac. Pare albastru, dar din loc în loc valurile mici îl fac să pară verde. Câteva animăluţe înoată leneş pe lac”. Fata asculta şi încerca să-şi imagineze toate lucrurile despre care îi povestea mama sa.

În timp medicina evoluase. La vârsta de zece ani, medicii ajunseseră să fie pregătiţi să facă şi operaţii care să poată rezolva problema fetiţei. A fost operată. După ce bandajele de pe ochi i-au fost îndepărtate ceruse să vadă parcul. A fost atât de surpinsă. „Mami, dar tu nu mi-ai spus niciodată că totul în jurul meu era atât de frumos, că verdele ierbii e atât de verde!”

Iată cât de diferit e să vorbim despre ceva şi să ajungem să vedem acel lucru! Să ştii despre puterea lui Dumnezeu, dar să ajungi în situaţii în care să o vezi clar de tot lucrând poate în viaţa ta, iată lucruri atât de diferite! Să ajungem să-L cunoaştem pe Isus aşa cum e El, e ceva ce ar schimba atât de multe în legătură cu felul în care ne trăim vieţile!

Lasă un răspuns

